Aartsbisdom > Nieuws > Vierde diaconaal werkbezoek kardinaal Eijk

Vierde diaconaal werkbezoek kardinaal Eijk

Kardinaal Eijk brengt op vrijdag 7 december een ‘diaconaal werkbezoek’ aan de H. Norbertusparochie (Lelystad e.o.). Om 10 uur is hij hoofdcelebrant in de Eucharistieviering in de Franciscuskerk te Nunspeet. Verder staan op het programma onder meer bezoeken aan inloophuis ‘De Herberg’ in Dronten en aan de Voedselbank en een inloophuis in Lelystad. Het programma wordt afgesloten met een vesperviering in de Petruskerk in Lelystad.

Kardinaal Eijk wordt vergezeld door hulpbisschop Hoogenboom, pastoor G.J. Nijland van de Norbertusparochie, diocesaan diaconaal werker H. Rolfes en bestuurders van de lokale Parochiële Caritas Instelling. Het wordt de vierde diaconaal werkbezoek dat kardinaal Eijk aan een parochie aflegt. Vorig jaar werd deze diaconale dag georganiseerd in Utrecht, de twee eerdere edities vonden plaats in Groenlo en in Apeldoorn.
De Norbertusparochie heeft als jaarthema voor het Pastorale Seizoen 2012-2013 ‘Teken van Gods liefde zijn’. Dat thema is gekozen vanuit de diaconale invalshoek en daarom staan de werken van barmhartigheid centraal bij de uitwerking ervan.

Tags: