Aartsbisdom > Nieuws > Leiderschapstraining voor jongeren weer van start

Leiderschapstraining voor jongeren weer van start

Na succesvolle eerdere edities start in januari 2013 weer een leiderschapstraining voor jongeren. Jongeren die verantwoordelijkheid nemen in werk, Kerk en samenleving zijn en blijven hard nodig en voor hen is deze training bedoeld. Tijdens drie trainingsweekenden komen boeiende thema’s aan de orde: mijzelf kennen als leider, groeien in leiderschap en omgaan met groepsprocessen en teambuilding. Professionele training, opdrachten en coachingsgesprekken helpen jongeren om een persoonlijke visie te ontwikkelen voor beroep, relaties, Kerk en samenleving.

De training wordt geleid door trainers van christelijk trainingsbureau Xpand.
Tijdens de weekenden wordt gewerkt in kleine groepen en heeft iedere deelnemer een individueel gesprek met een persoonlijke coach. In elk weekend is er tijd voor bezinning, viering en gebed.

Voor wie
De leiderschapstraining is voor kerkelijk actieve jongeren van 18-30 jaar, zowel jongeren die de training voor het eerst volgen als jongeren die de training al een keer hebben gevolgd. Jongeren die een leidinggevende rol hebben op de Wereldjongerendagen zijn speciaal uitgenodigd. De training is daarmee tevens een goede voorbereiding op de Wereldjongerendagen in 2013. Van deelnemers wordt verwacht dat ze aan de gehele training van drie weekenden deelnemen en dat ze zich actief inzetten om hun persoonlijke leerdoelstellingen te behalen.

Praktische informatie
De leiderschapstraining is een initiatief van Jong Katholiek, de jongerenafdeling van het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap en wordt georganiseerd in samenwerking met Xpand.
De trainingsweekenden zijn 11-13 januari, 22-24 februari en 5-7 april 2013. Elk weekend duurt van vrijdagavond tot zondagmiddag. Het eerste en tweede weekend vinden plaats in het klooster van de zusters Karmelietessen te Vogelenzang en het derde weekend in de groepsaccommodatie van Youth For Christ Nederland te Driebergen.
De kosten bedragen € 400, all-in.
Het Aartsbisdom Utrecht biedt deelnemers uit het aartsbisdom een subsidie aan van € 125,-.

Inschrijven kan tot 21 december aanstaande via julie@jongkatholiek.nl
Meer informatie: www.jongkatholiek.nl en in de folder (klik hier)

Tags: