Aartsbisdom > Nieuws > Vernieuwde website voor het Aartsbisdom Utrecht

Vernieuwde website voor het Aartsbisdom Utrecht

Het Aartsbisdom Utrecht beschikt sinds 12 juli over een vernieuwde website. De vorige versie van de website was acht jaar oud, een periode waarin het internet zich volop heeft verder ontwikkeld. “We hebben dan ook gekozen voor een ander content management systeem,” licht Hoofd Communicatie van het aartsbisdom Roland Enthoven toe. “We liepen met het vorige systeem tegen de grenzen van de techniek aan, het huidige cms (content management systeem) biedt meer mogelijkheden. Maar ook de indeling van de site hebben we onder handen genomen.”

Een deel van de rubrieken is ongewijzigd, maar er zijn ook buttons bijgekomen en de gehele navigatie is vereenvoudigd. Dankzij deze hoofdstructuur vinden bezoekers nog makkelijker hun weg, zo is de verwachting. Enthoven: “Overzichtelijkheid en vindbaarheid waren prioriteit bij de opbouw van de nieuwe site. Een centrale plaats op de homepage hebben de nieuwsberichten en de agenda gekregen. Maar ook veel geraadpleegde onderdelen zoals de kaart van het aartsbisdom met alle parochies en kerklocaties, zijn de op de nieuwe site teruggekeerd. Bedevaarten zijn een speerpunt van het Aartsbisdom Utrecht, die hebben in de nieuwe opzet eveneens een prominente plek gekregen.”

Ook de tweewekelijkse digitale Nieuwsbrief die het aartsbisdom uitbrengt, krijgt een ander uiterlijk. Het is de bedoeling dat het nieuwsarchief, dat in de vorige website terugging tot 2008, in de komende periode wordt aangevuld. Nu zijn nog alleen de berichten van 2017 en 2016 te raadplegen.