Aartsbisdom > Nieuws > Uitzending TV-Mis op 10 januari vanuit Maartensdijk

Uitzending TV-Mis op 10 januari vanuit Maartensdijk

De rechtstreekse uitzending van de Eucharistieviering op tv komt zondag 10 januari vanuit de Sint Maarten kerk te Maartensdijk (parochie HH. Martha en Maria). Celebrant is dit keer pastor Mauricio Meneses Santiago; de live uitzending is vanaf 10.00 uur te zien op NPO 2. Voorafgaand aan deze H. Mis zendt KRO-NCRV om 09.45 uur het Geloofsgesprek uit.

In dit Geloofsgesprek praat presentator Leo Fijen met de Colombiaanse priester Mauricio Meneses Santiago, die aan de Utrechtse priesteropleiding het Ariënsinstituut studeerde en werkzaam is in het Aartsbisdom Utrecht. Ze spreken over de coronaviruspandemie: Nederland zit nog steeds op slot in het gevecht tegen het coronavirus. Mauricio Meneses is mensen nabij die sterven aan het virus en vertelt over de troost van het geloof in het afscheid van het leven. Hij zegt onder meer: “Wat voegt het geloof toe aan deze situatie? Ik denk dat een diepe levensovertuiging, een geloofsovertuiging, ook een manier is om naar het leven te kijken. Het is niet zomaar een bron van troost, maar het is wel een manier om te zijn in de wereld. Dat geloof ik vast: niet in de dood, maar in het eeuwig leven. En alles wat hier gebeurt, gebeurt wel voor iets. Toeval bestaat niet, het valt ons toe.”

Online (terug)kijken:

Tags: