Aartsbisdom > Nieuws > Twee nieuwe priesters voor Aartsbisdom Utrecht

Twee nieuwe priesters voor Aartsbisdom Utrecht

Zaterdag zal aartsbisschop Eijk door handoplegging en gebed twee diakens tot priester wijden. De wijdingsplechtigheid vindt plaats op 17 mei 2008 om 10.00 uur in de Kathedrale Kerk van Sint Catharina, Lange Nieuwstraat 36, te Utrecht.

Peter Ambting en Casper Pikkemaat studeerden beiden aan het Ariënskonvikt, de priesteropleiding van het aartsbisdom Utrecht. Casper Pikkemaat is benoemd in het parochieverband Veluwe-Rijn, Peter Ambting in het parochieverband ’de Wijngaard’ te Arnhem. Na afloop is er gelegenheid tot feliciteren in de Nicolaïkerk, Nicolaaskerkhof te Utrecht.
Noot voor priesters die willen concelebreren: u kunt zich melden bij de pastorie aan de Nieuwegracht. U wordt verzocht zelf een albe en witte stola mee te nemen.

Tags: