Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis op 19 november vanuit Baarn

TV-Mis op 19 november vanuit Baarn

De rechtstreekse uitzending van de wekelijkse Eucharistieviering komt op 19 november, de 33ste zondag door het jaar, vanuit de H. Nicolaaskerk in Baarn. Celebrant is pastoor Joachim Skiba van de parochie HH. Martha en Maria, waartoe Baarn behoort. In het voorafgaande Geloofsgesprek komt Jesús Mauricio Meneses Santiago aan het woord. Hij werd vorige week in de Utrechtse St. Catharinakathedraal samen met Ronald den Hartog priester gewijd door kardinaal Eijk.

mauricio-kelk-klDiverse familieleden van Mauricio Meneses uit Colombia waren aanwezig bij deze dubbele priesterwijding in de goedgevulde kathedraal. Ook vele gelovigen uit de parochies waar hij stage heeft gelopen tijdens zijn priesteropleiding waren (veelal per bus) naar Utrecht afgereisd.
Mauricio kwam enkele jaren geleden als missionaris vanuit Colombia naar het Aartsbisdom Utrecht, om hier zijn theologiestudie af te ronden en priester te worden. Hij is inmiddels benoemd in het pastorale team van de parochie HH. Martha en Maria en is daarnaast halftijds werkzaam als jongerenwerker voor het Aartsbisdom Utrecht.
Het geloofsgesprek met Leo Fijen is een terugblik op zijn weg naar de wijding en hoe Mauricio zich geroepen voelt om de Nederlandse Kerk te dienen als priester.

Geloofsgesprek, 10.15 uur bij KRO-NCRV op NPO 2
Eucharistieviering, 10.30 uur bij KRO-NCRV op NPO 2