Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis en Geloofsgesprek op 13 juni vanuit Baarn

TV-Mis en Geloofsgesprek op 13 juni vanuit Baarn

De rechtstreekse uitzending van de Eucharistieviering op tv komt zondag 13 juni vanuit de H. Nicolaaskerk in Baarn (parochie HH. Martha en Maria). Celebrant is pastoor Joachim Skiba. In het voorafgaande Geloofsgesprek praat Leo Fijen met Annemarie Van Diepen-Scheerboom. Zij sprak in juli 2013 paus Franciscus toe tijdens de welkomstceremonie van de Wereldjongerendagen in Rio de Janeiro, een moment dat grote indruk op haar maakte.

De TV-Mis is vanaf 10.00 uur te zien bij KRO-NCRV op NPO 2. Het Geloofsgesprek met Annemarie Van Diepen-Scheerboom begint om 9.45 uur. Na haar ontmoeting – inclusief omhelzing – met paus Franciscus tijdens de WereldJongerendagen in Rio de Janeiro trouwde ze, werd moeder en ging biologieles geven op een middelbare school. In al die drukte schoot het geloof er meer bij in dan ze gedacht had. Ze vertelt: “Ik denk niet dat God daar boos op is of zo. Maar stel je voor dat je een hele goede vriend of vriendin hebt en zegt: ja sorry maar ik heb het nu even veel te druk, dan zal die vriend dat heus wel begrijpen als keuze maar misschien ook niet goed vinden, omdat hij denkt: Ja maar in zo’n periode wil ik er juist voor je zijn.”
God blijft echter aan de deur van je hart kloppen, ook bij moeder en docent Annemarie. En dus ging haar gelovige hart sneller kloppen en werd ze weer actief in de Nicolaaskerk van Baarn, tot haar grote vreugde.

Online (terug)kijken:

Geloofsgesprek