Aartsbisdom > Nieuws > Tarcisiusdag voor misdienaars 2019: aanmelden mogelijk

Tarcisiusdag voor misdienaars 2019: aanmelden mogelijk

Het Aartsbisdom Utrecht organiseert zaterdag 21 september weer een diocesane misdienaarsdag: de Tarcisiusdag. Alle misdienaars en acolieten van het aartsbisdom zijn, met hun begeleiders, die dag van harte welkom in Utrecht. “Om jullie te bedanken voor jullie inzet hebben we een heel nieuw programma voor jullie voorbereid in hartje Utrecht!,” zo schrijft de organiserende werkgroep in de uitnodiging. “De aanmelding is geopend!”

De Tarcisiusdag begint met een Eucharistieviering in de St. Catharinakathedraal (Lange Nieuwstraat 36). De misdienaars en acolieten lopen, in hun eigen toog, in processie naar de kerk. “Dat is altijd een mooi gezicht!,” aldus de werkgroep. Daarna volgt een middagprogramma vol activiteiten, dat eindigt bij het bisschopshuis waar drinken en een frietkraam klaar staan. De dag wordt afgesloten in de tuin van de kardinaal.

“Heb je er zin in? Geef je dan zo snel mogelijk op bij de begeleider van je eigen parochie! Groepen kunnen worden aangemeld bij jongerenwerker Sarah Mijhad via jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl,” aldus de werkgroep.
Aanmelden kan tot 11 september onder vermelding van: aantal deelnemers; 1ste en 2de voorkeur middagprogramma; naam en e-mailadres begeleider; aantal begeleiders op de dag zelf en naam van de parochie. De organisatie houdt zo goed mogelijk rekening met de opgegeven voorkeuren. De kosten bedragen € 5 p.p. De parochie/kerklocatie ontvangt na opgave een factuur.

Programma:

• 09.30 uur: Inloop en omkleden St. Bonifaciushuis, Nieuwegracht 61 (alle misdienaars en acolieten worden verzocht om hun eigen liturgische kleding mee te nemen)
  • 10.15 uur: Start processie
  • 10.30 uur: Eucharistieviering in de St. Catharinakathedraal (Lange Nieuwstraat 36, hoofdcelebrant: kardinaal Eijk)
  • 12.00 uur: Lunchpauze (graag zelf een lunchpakket meenemen, voor drinken wordt gezorgd)
  • 12.30 uur: Start middagprogramma 1ste ronde
    Geef als groep jullie 1ste en 2de voorkeur aan van deze vier mogelijkheden:
    1. Rondvaartboot & programma in het klooster zusters Augustinessen
    2. Kanoën (zwemdiploma!) & programma in het Bonifaciushuis
    3. Gamestate Arcadehal & programma in de St. Catharinakathedraal
    4. Lasergamen & programma in het Ariënsinstituut
  • 13.30 uur: Pauze