Aartsbisdom > Nieuws > Stemmen Ariëns Publieksprijs nog tot 15 september

Stemmen Ariëns Publieksprijs nog tot 15 september

In de Walburgiskerk (Walburgisplein 1 Arnhem) wordt op 1 oktober de Ariëns Prijs voor Diaconie uitgereikt. Deze prijs is in 2003 in het leven geroepen om diaconale inzet te bemoedigen, te waarderen en te stimuleren. De winnaars krijgen een geldbedrag en een kunstwerk. Daarnaast is er een aandenken voor ieder genomineerd initiatief.

Ook dit keer verschijnt een publicatie met portretten van alle genomineerden. Nieuw is de Ariëns Publieksprijs, die op dit lustrum voor de eerste maal wordt toegekend. Via de website van de Diocesane Kerkelijke Caritas Instelling kan nog tot 15 september op 30 genomineerde projecten worden gestemd. Het programma start om 10.30 uur met een korte viering; aansluitend spreekt voormalig opbouwwerker Herman Agterhoek over de diaconale kracht van het Aartsbisdom Utrecht. In een ‘diaconale carrousel’ presenteren vervolgens acht projecten hun werk. Na de lunch volgen de uitreiking van de Ariëns Publieksprijs en de Ariëns Prijs. De dag eindigt om 14.30 uur met een drankje. Toegang is gratis, in verband met de lunch aanmelden bij: info@dkci-utrecht.nl.

Tags: