Aartsbisdom > Nieuws > Roepingenfilm ‘Hier ben ik’ zondag 12 maart op tv

Roepingenfilm ‘Hier ben ik’ zondag 12 maart op tv

De rechtstreekse Eucharistieviering op TV komt zondag 12 maart (de Derde zondag van de Veertigdagentijd) vanuit de Broederenkerk in Deventer. Celebrant is pastoor Ronald Cornelissen. In het voorafgaande Geloofsgesprek (9.45 uur NPO 2) is een ingekorte versie te zien van de roepingenfilm ‘Hier ben ik’.

Deze film, naar een idee van de Diocesane Roepingenraad van het Aartsbisdom Utrecht, werd gemaakt in opdracht van het Ariënsinstituut en ging medio januari in première. In de film vertellen drie priesters van het aartsbisdom over hun roeping, over de vreugde van het priesterschap en wat het leven van een parochiepriester inhoudt. Mauricio Meneses, Gauthier de Bekker en Jurgen Jansen laten op persoonlijke wijze zien waarom zij voor het priesterschap hebben gekozen.
Pastor De Bekker is werkzaam als parochievicaris in de samenwerkende parochies Heilig Kruis en H. Lebuinus – vanuit deze laatste parochie wordt de TV-Mis van 12 maart uitgezonden. Hij zegt in de film: “Het is niet niks wat we doen in het pastoraat, je komt met heftige, intieme en wezenlijke zaken in aanraking. Soms sta je op dezelfde dag in de vreugde van een nieuw leven en bij het eind van een ander leven.”

De vaste gezangen tijdens de Eucharistieviering komen uit de Missa Joannis Pauli secundi van Josu Elberdin. Muzikale ondersteuning verleent Magnificent o.l.v. Rienus Oude Kempers met aan de piano Lisanne Stoelinga – Van de Sande.

Volledige film ‘Hier ben ik’ (32 minuten, interviews: Roland Enthoven, camera: Vincent Kok) bekijken? Klik dan hier

Tags: ,