Aartsbisdom > Nieuws > Pater Jan Peeters S.C.J. overleden

Pater Jan Peeters S.C.J. overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat op 25 april 2020 pater Johannes (Jan) Gerardus Peeters S.C.J., priester van het H. Hart van Jezus, is overleden. Hij werd geboren te Nijmegen op 6 oktober 1932. Zijn priesterwijding vond plaats op 16 juli 1961.

Pater Peeters S.C.J. startte zijn werkzaamheden in de zielzorg van het Aartsbisdom Utrecht als moderator en godsdienstleraar aan het Veluws College te Apeldoorn. Per 1 oktober 1985 werd hij benoemd tot pastoor van de parochies te Bussloo, Terwolde en Twello en als pastor binnen de Interparochiële Vereniging IJsselvallei. Van 1988 tot 1994 was hij deken het dekenaat Apeldoorn; eerst als waarnemend deken en vanaf 1990 als deken. In januari 2004 werd hij tevens benoemd tot pastoor van de parochies te Klarenbeek en Loenen/Eerbeek. Met ingang van 1 augustus 2004 ging hij met emeritaat.

De uitvaartdienst vindt op zaterdag 2 mei in besloten kring plaats. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op Begraafplaats Jonkerbos te Nijmegen.

Klik hier voor het overlijdensbericht