Aartsbisdom > Nieuws > Pater G.C. Remmers ofm.cap. overleden

Pater G.C. Remmers ofm.cap. overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat op 20 februari jl. te Alkmaar de zeereerwaarde pater G.C. Remmers ofm.cap. is overleden. Hij werd op 22 november 1949 geboren in Velsen en groeide op in IJmuiden. Zijn priesterwijding vond plaats op 9 oktober 1983. Met ingang van 1 oktober 2004 werd hij benoemd tot pastor binnen het parochieverband Zevenaar-Gelders Eiland. Eerst halftime en vanaf september 2005 met een taakomvang van 0.8 fte. Per 1 juli 2006 werd hij eervol ontslagen als lid van het pastoraal team en als pastor binnen het parochieverband Zevenaar-Gelders Eiland.

Pater Remmers was jarenlang priester-assistent in de parochie Sint Willibrordus. Na het overlijden van zijn medebroeder pater Jo Veldkamp verhuisde hij in mei 2020 terug naar Noord-Holland. Tot zijn verhuizing woonde hij (samen met mede-paters Kapucijnen) in Babberich, Tolkamer en Zevenaar. In het parochieblad ‘Op Weg’ van de parochie Sint Willibrordus wordt stilgestaan bij het overlijden van pater Remmers: “Gerard was een pastor voor, van en tussen mensen. Voordat Gerard priester werd, studeerde hij sociale geografie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en werd leraar aardrijkskunde. Maar in plaats van te vertellen óver de aardbol, voelde hij zich geroepen om met beide voeten in de aarde, dichtbij de mensen te staan, in het voetspoor van Franciscus van Assisi. Gerard trad in bij de Orde der Minderbroeders-Kapucijnen en werd pater.”

Zaterdag 25 februari vond de uitvaartviering plaats in de Kloosterkerk te Nieuwe Niedorp. Moge de Heer hem opnemen in zijn hemelse vrede.