Aartsbisdom > Nieuws > Pater E.J.M. Robben O.P. overleden

Pater E.J.M. Robben O.P. overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat in zijn woonplaats Tiel in de nacht van 17 juli, na een kort ziekbed, de zeereerwaarde pater dr. E.J.M. Robben O.P. is overleden. Bert Robben werd op 1 oktober 1930 geboren te Schiedam. Zijn priesterwijding vond plaats op 25 juli 1957.

Met ingang van 15 februari 1987 werd hij benoemd als pastoor van de H. Dominicusparochie te Tiel. Per 25 januari 1996 werd hij tevens benoemd tot waarnemend pastoor van de parochie H.H. Petrus en Paulus te Varik. Met ingang van 1 juli 1997 ging hij met emeritaat.

“Pater Robben was de laatste pater en pastoor van een lange rij Dominicanen die onze R.K. Parochie te Tiel hebben ‘bediend’ zoals dat heet,” zo schrijft pastoor Hogenelst op de Facebookpagina van de H. Suitbertusparochie. Hij vervolgt: “Ze hebben dat met veel wijsheid en zorg en toewijding gedaan. Tiel is nog steeds een levendige geloofsgemeenschap. Het bestuur en het pastoraal team van de huidige parochie Heilige Suitbertus is pater Bert Robben O.P. daarvoor zeer erkentelijk en veel dank verschuldigd.”

De Eucharistie ten uitvaart vindt plaats op vrijdag 22 juli om 14.00 uur in de St. Dominicuskerk te Tiel. Vanaf 13.30 uur is er achterin de kerk gelegenheid om afscheid te nemen. Na afloop volgt de bijzetting in het priestergraf aan de J.D. van Leeuwenstraat te Tiel.

Klik hier voor de rouwkaart die namens de familie, de medebroeders en de vrienden van pater Robben is verzonden. Zie ook het overlijdensbericht op de website van de Dominicanen in Nederland.

Moge de Heer hem opnemen in zijn hemelse vrede.

Foto via website H. Suitbertusparochie