Aartsbisdom > Nieuws > Passion: Wereldjongerendag 2018 in Doetinchem

Passion: Wereldjongerendag 2018 in Doetinchem

De R.-K. Kerk viert op zondag 25 maart 2018 wereldwijd voor de 33ste keer Wereldjongerendag op Palmzondag. Het thema is dit jaar ‘Vrees niet Maria, want gij hebt genade gevonden bij God’ (Lucas 1,30). In het Aartsbisdom Utrecht wordt deze dag traditiegetrouw gevierd onder de naam Passion. De dag wordt ditmaal gehouden in en rond de Onze Lieve Vrouw Tenhemelopnemingkerk in Doetinchem (Prins Hendrikstraat 36).

De dag begint met een Eucharistieviering (start om 10.30 uur) met als celebrant kardinaal Eijk. Aansluitend zijn er diverse activiteiten rondom het WJD-thema. Ook is er ruimte voor ontmoeting met andere jongeren, bezinning en verdieping. Passion wordt afgesloten met een aanbidding en avondeten. Tevens wordt er informatie gegeven over de komende bisdombedevaart naar Lourdes (28 april t/m 5 mei 2018) waaraan ook jongeren deelnemen. En er is natuurlijk aandacht voor de reisinitiatieven naar de Wereldjongerendagen in Panama (januari 2019).

Programma:
• 10.00 uur: Inloop en inschrijving (€ 5 p.p.)
• 10.30 uur: Eucharistieviering met kardinaal Eijk, vicaris Pauw en diaken J. van Heugten
• 12.00 uur: Lunch (neem een eigen lunchpakketje mee)
• 13.00 uur: Welkomstwoord door jongerenwerker pastor Mauricio
• 13.10 uur: Inleiding over de brief van paus Franciscus voor de Wereldjongerendag 2018 door rector Kuipers
• 13.30 uur Workshops. Keuze uit:
– Youcat, ‘Waartoe zijn wij op aard?’ met kardinaal Eijk
– Stadswandeling/kerken bezichtigen met vicaris Pauw
• 14.30 uur: Pauze
• 15.00 uur: Lezing over Maria en Lourdes door mgr. Woorts
• 15.45 uur: Informatie over Lourdes en WJD Panama 2019
• 16.30 uur: Aanbidding met biechtgelegenheid
• 17.30 uur: Maaltijd
• 19.30 uur: Einde programma

Het Jongerenplatform Aartsbisdom Utrecht schrijft in de uitnodiging voor Passion op Facebook: “Het belooft een mooie dag te worden! Dit wil je niet missen. Paus Franciscus roept jongeren op om samen, tijdens Palmzondag, wereldwijd Wereldjongerendag te vieren. Wees allen van harte welkom. Meld je snel aan via het evenement, privé berichtje of via de mail: j.meneses@aartsbisdom.nl. Hopelijk tot dan!”

Tags: ,