Aartsbisdom > Nieuws > Parochie HH. Martha en Maria: 24 uur voor de Heer

Parochie HH. Martha en Maria: 24 uur voor de Heer

In 2014 nam paus Franciscus het initiatief om wereldwijd een bezinningsdag te houden op de vierde zaterdag in de Veertigdagentijd, onder de titel ‘24 uur voor de Heer’. Sindsdien wordt deze gebedsdag elk jaar gehouden, zo ook in 2018. De HH. Martha en Mariaparochie organiseert op 9 en 10 maart in de H. Nicolaaskerk te Baarn (Kerkstraat 17) een wake met als thema ‘Maar bij U vind ik vergeving (Ps. 130,4)’.

Voorafgaand aan ‘24 uur voor de Heer’ is er op vrijdag 9 maart om 17.00 uur een Vesperviering in de H. Nicolaaskerk. Daarna is er een maaltijd, gevolgd door een Boeteviering en gelegenheid om het sacrament van Boete en Verzoening te ontvangen. Om 19.00 uur is er een Eucharistieviering. Vervolgens wordt het Allerheiligste uitgesteld in de Dagkapel. Vanaf dat moment is er tijd voor stille Aanbidding, geleide Aanbidding, gebed en overweging.

Klik hier voor de flyer met het gehele programma.

Ook de Utrechtse stadsparochies doen mee aan ‘24 uur voor de Heer’: klik hier voor meer informatie.