Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Kevelaer > Overzicht parochiële bedevaarten naar Kevelaer in 2015

Overzicht parochiële bedevaarten naar Kevelaer in 2015

Het bedevaartonderdeel van de website van het Aartsbisdom Utrecht is bijgewerkt met informatie over de parochiële bedevaarten naar Kevelaer die dit jaar vanuit het aartsbisdom vertrekken. In het aartsbisdom zijn diverse Kevelaer Broederschappen actief, die jaarlijks een één- of meerdaagse bedevaart naar Kevelaer organiseren.

Ook houdt een aantal Broederschappen vieringen in de parochies, voorafgaand aan en als afsluiting van het bedevaartseizoen. Het thema voor het bedevaartjaar 2015 in Kevelaer is: ‘Weest gerust – vreest niet!’. Het Duitse plaatsje Kevelaer (vlak over de grens bij Venlo) is al eeuwenlang een bekend Mariabedevaartsoord dat ook vele gelovigen uit het Aartsbisdom Utrecht trekt. Al sinds 1642 wordt er in deze plaats een wonderbaarlijk genadebeeld (een ets) van de Maagd Maria vereerd. Dit genadebeeld staat bekend als de ‘Consolatrix Afflictorum’: de ‘Troosteres der bedroefden’ (zie afbeelding).

Klik hier voor het overzicht van parochiële bedevaarten naar Kevelaer (NB de lijst bestaat uit de gegevens zoals deze bekend zijn bij de webredactie van aartsbisdom.nl; aanvullingen zijn welkom via redactie@aartsbisdom.nl).