Aartsbisdom > Nieuws > Ontmoetingsdag Gebedskring om roepingen op 11 mei

Ontmoetingsdag Gebedskring om roepingen op 11 mei

De ontmoetingsdag voor de leden van de Diocesane Gebedskring vindt plaats op zaterdag 11 mei 2019 in Utrecht. Zij zijn van harte uitgenodigd om aan deze dag deel te nemen en andere leden van de Gebedskring te ontmoeten. Uiteraard zijn mensen die lid willen worden van de gebedskring ook welkom. De dag begint om 11.00 uur met een Pontificale Eucharistieviering in de St. Catharinakathedraal (Lange Nieuwstraat 36), met als hoofdcelebrant kardinaal Eijk.

Daarna wordt een lunch aangeboden in het Bonifaciushuis (voormalige pastorie van de kathedraal, ingang: Nieuwe Gracht 61). Het middagprogramma vindt vervolgens plaats in het Ariënsinstituut (Keistraat 9). Daar verzorgt dr. Anton ten Klooster, priester van het Aartsbisdom Utrecht, om 14.00 uur een lezing over de ‘Algemene roeping tot heiligheid van alle gedoopten’.
Aansluitend spreekt rector Kuipers van het Ariënsinstituut en voorzitter van de diocesane Roepingenraad over de campagne voor Roepingenzondag (dit jaar op 12 mei) en het gebed om bijzondere roepingen in de parochie. Rond 15.30 uur wordt de bijeenkomst afgesloten met een drankje.

Aanmelden vóór 6 mei (vanwege de lunch) bij rector P. Kuipers via tel.: 030 2310490 of e-mail: rector@ariensinstituut.nl

Tags: ,