Aartsbisdom > Nieuws > Nieuwsbrief Ariënsinstituut naar leden gebedskring

Nieuwsbrief Ariënsinstituut naar leden gebedskring

De leden van de gebedskring om roepingen van het Aartsbisdom Utrecht ontvingen afgelopen weekeinde de meest recente Nieuwsbrief van het Ariënsinstituut, de priesteropleiding van het Aartsbisdom Utrecht. Bij deze mailing zat ook materiaal bijgesloten voor komende Roepingenzondag (26 april), plus een uitnodiging voor de jaarlijkse ontmoetingsdag op 25 april.

Deze dag in het weekeinde van Roepingenzondag vindt plaats in en rond de St. Jozefkerk te Enschede en is bedoeld voor de leden van de Diocesane Gebedskring en allen die het Ariënsinstituut een warm hart toedragen.

‘Wake up the world!’
In de Nieuwsbrief staat rector Kuipers van het Ariënsinstituut stil bij het thema van Roepingenzondag 2015: ‘Wake up the world!’. Kuipers: “Als gelovigen worden wij opgeroepen om de wereld wakker te schudden. Om de blijde boodschap van Jezus Christus te verkondigen en om Zijn liefde voor mensen handen en voeten te geven. … Door het doopsel en vormsel heeft elke gelovige die opdracht ontvangen. Maar te midden van hen kent de Kerk ook mannen en vrouwen die hiervan hun levenstaak maken: priesters, diakens en religieuzen. Hen heeft God geroepen om door hun leven en werk een getuige te zijn van Zijn liefde voor de wereld.”
Verder bevat de Nieuwsbrief een aantal nieuwsberichten over het Ariënsinstituut, een uitgebreide agenda en informatie vanuit het projectbureau. Dat bureau maakt zich sterk voor fondswerving voor de Utrechtse priesteropleiding.

Klik hier voor de Nieuwsbrief

Klik hier voor de uitnodiging

Tags: