Aartsbisdom > Nieuws > Nieuwe studierector voor het Ariënsinstituut

Nieuwe studierector voor het Ariënsinstituut

Aan het einde van 2023 heeft de Utrechtse diaken- en priesteropleiding het Ariënsinstituut afscheid genomen van dr. Anton ten Klooster als studierector. Vijf jaar lang heeft hij deze functie met grote betrokkenheid en deskundigheid vervuld. Hij begeleidde studenten bij hun studie en verzorgde colleges voor het Theologicum Johannes Paulus II (voor kandidaten met een Havo-achtergrond).

Ook was Ten Klooster elke vrijdag aanwezig voor de viering van de Eucharistie en gesprekken met studenten. Met ingang van 1 januari 2024 heeft hij een fulltime aanstelling als universitair docent en onderzoeker aan de Tilburg School of Catholic Theology.

Rector Kuipers: “Het verheugt ons te kunnen melden dat we met ingang van 1 februari een opvolger hebben gevonden in de persoon van dr. Sjoerd Mulder (1980). Hij is universitair docent systematische theologie aan Tilburg University. Daar houdt hij zich bezig met vraagstukken rondom Kerk, politiek en samenleving. In zijn onderzoek richt hij zich voornamelijk op de steeds meer ontkerkelijkte en pluralistische samenleving. Volgens hem biedt die niet alleen uitdagingen, maar ook kansen om opnieuw te ontdekken wat er nu van de Kerk gevraagd wordt. Hij redigeerde mede de bundel over het synodale proces ‘Op weg naar een luisterende kerk’ en schrijft regelmatig voor het dagblad Trouw. We wensen de nieuwe studierector veel succes en voldoening toe in deze functie en bidden om Gods zegen over zijn werkzaamheden.”

Tags: