Aartsbisdom > Nieuws > Mgr. De Kok viert 40-jarig bisschopsjubileum

Mgr. De Kok viert 40-jarig bisschopsjubileum

Emeritus-hulpbisschop mgr. J. de Kok o.f.m. van het Aartsbisdom Utrecht bracht op 25 april een bezoek aan het bisschopshuis aan de Maliebaan. Aanleiding was het 40-jarig bisschopjubileum van mgr. De Kok (91), een mijlpaal die hij in januari van dit jaar bereikte. Hij had eerst een persoonlijke ontmoeting met kardinaal Eijk, daarna sloten de andere leden van de bisdomstaf zich bij hen aan.

Het was een inhoudelijk en gezellig gesprek, aldus hulpbisschop mgr. Woorts. Er werd onder meer teruggeblikt op de tijd dat mgr. De Kok hulpbisschop van het aartsbisdom was en vicaris voor de religieuzen. Voor mgr. De Kok waren de contacten in de parochies met onder meer de leden van de pastorale teams het belangrijkste, zo vertelde hij.
Hij kijkt niet alleen met veel genoegen terug op zijn tijd als hulpbisschop, maar heeft ook een duidelijke visie over de toekomst van de Kerk. Zo benadrukt hij het belang van het leerhuis in de parochie en daarnaast de Alphacursus: dat we als katholieken leren van ons geloof is essentieel voor de toekomst van de Kerk, aldus mgr. De Kok.
Mgr. De Kok sprak ook met enkele medewerkers die hij nog kende uit zijn actieve tijd als hulpbisschop. Hij kreeg bovendien een korte rondleiding door het gerestaureerde bisschopshuis. Met een gezamenlijke maaltijd met de bisdomstaf werd zijn bezoek afgesloten.