Aartsbisdom > Nieuws > Mariavespervieringen in Mariamaand mei

Mariavespervieringen in Mariamaand mei

De parochies HH. Martha en Maria en OLV van Amersfoort organiseren in de Mariamaand mei elke zaterdag om 19.00 uur een Mariavesperviering. Daarin staat steeds een andere Mariabedevaartsplaats centraal. Deze Vespervieringen worden live gestreamd via facebook.com/RKEemland en op de parochiewebsites katholiekamersfoort.nl en marthamaria.nl. De eerste Mariavespers is op zaterdag 2 mei en stelt Maria van Lourdes centraal, mgr. Woorts is dan voorganger. De andere zaterdagen komen Kevelaer, Banneux, Guadeloupe en Fatima aan bod.

Mgr. Woorts (bisschop-referent voor de bedevaarten) nodigt iedereen uit “om op 2 mei in gedachten en gebed verbonden te zijn met de grot van Massabielle.” De viering wordt afgesloten met een bijzondere lichtceremonie, waaraan mensen vanuit huis kunnen deelnemen door van tevoren een kaars te adopteren voor iemand die zij aan Maria willen toevertrouwen of voor een bijzondere intentie.
Pastor Vonhögen is werkzaam in de parochies en vertelt: “Het is een virtuele Mariapelgrimage, in deze maand gaan normaal gesproken veel parochianen op bedevaart. Dat kan niet door de coronacrisis. Het zijn sfeervolle vieringen met bekende Marialiederen, een kleine preek en uitstelling van het Allerheiligste met stil gebed. Aan het einde van de viering bij het slotlied steken we de kaarsen aan met het licht van de Paaskaars en zingen we Te Lourdes op de Bergen. Op die manier verzamelen de mensen zich via het licht van hun kaarsje met hun intenties rondom Maria, net als op het plein in Lourdes.”

Klik hier voor de liederen van 2 mei 2020

Klik hier voor het boekje van de Mariavespers