Aartsbisdom > Nieuws > Lourdeswerk Mariënheem bestaat 25 jaar

Lourdeswerk Mariënheem bestaat 25 jaar

De werkgroep Lourdeswerk Mariënheem bestaat dit jaar 25 jaar en viert dat met een Eucharistieviering op zondag 6 oktober (aanvang: 9.00 uur) in de kerk ‘Onze Lieve Vrouwe ten Hemelopneming’ te Mariënheem. In deze viering wordt stilgestaan bij 25 jaar Lourdes, de kracht die uitgaat van Maria, van het leven van de heilige Bernadette en van het bedevaartsoord in Lourdes. De werkgroep wil iets van die kracht tastbaar maken in deze viering met gebeden, mooie liederen en symboliek.

Het thema van de viering is: ‘Lourdes, een poort naar het geloof’. Marion Kogelman en Lidy Holtmaat, de huidige contactpersonen van de werkgroep: “In de afgelopen jaren zijn vanuit het Lourdeswerk Mariënheem ruim 125 pelgrims naar Lourdes geweest. Vele parochianen hebben een bedevaart naar Lourdes mogen beleven als een bijzondere ervaring. Tijdens een bedevaart naar Lourdes van VNB staan religie, beleving en ontmoeting centraal. Bijzondere ontmoetingen, met jezelf, met anderen, met Maria en Bernadette, geven extra betekenis aan het leven en bieden inspiratie en energie.”
Na afloop van de viering is iedereen welkom in gemeenschapscentrum de Schalm voor een kopje koffie. Er is gelegenheid om bij te praten over 25 jaar Lourdeswerk Mariënheem, maar ook om vooruit te kijken naar komende bedevaarten. Tevens is er de mogelijkheid om devotionalia te kopen. Op zondag 27 oktober wordt om 14.30 uur, als afsluiting van het 25-jarig bestaan van de Lourdeswerkgroep, in de Schalm een film over Bernadette vertoond.