Aartsbisdom > Nieuws > ‘Leerzame, gezegende en gezellige Vormelingendag’

‘Leerzame, gezegende en gezellige Vormelingendag’

In Amersfoort vond zondag 11 maart de jaarlijkse Vormelingendag plaats voor de vicariaten Utrecht en Arnhem. Jongerenwerker pastor Mauricio Meneses: “De Vormelingendag was weer een succes! Er hadden zich zo’n 70 vormelingen aangemeld. Daarnaast was er een flink aantal begeleiders aanwezig.”

De Vormelingendag begon om 11.00 uur met een sfeervolle Eucharistieviering in de Amersfoortse Sint Ansfriduskerk. Mgr. Woorts was de hoofdcelebrant tijdens deze viering; pastor Mauricio Meneses concelebreerde.
Pastor Mauricio: “Na de lunch werden de vormelingen in groepen verdeeld en startten we met een leuke vossenjacht in het park bij de kerk. Daar ontmoetten de vormelingen in totaal veertien heiligen. Het was soms best een uitdaging om achter de juiste naam van een heilige te komen: zo was bijvoorbeeld Isidorus van Sevilla, beschermheilige van internet, niet bij iedereen bekend.”

vormelingendag-amersfoort-02 vormelingendag-amersfoort-03

vormelingendag-amersfoort-04 vormelingendag-amersfoort-08

De dag werd afgesloten met een gebed en een dansje. “Het was dus een leerzame, gezegende en gezellige middag,” aldus pastor Mauricio. “We kunnen terugkijken op een geslaagde dag met dank aan alle begeleiders, de vicarissen en vrijwilligers. Zelfs het weer werkte mee! Wij hopen alle parochies volgend jaar weer terug te zien bij de Vormelingendag 2019!”

Zondag 18 maart vindt in Borne de Vormelingendag voor het vicariaat Deventer plaats (aanmelden kan nog tot donderdagavond 15 maart!).

vormelingendag-amersfoort-09 vormelingendag-amersfoort-10

Tags: