Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Echternach > Laatste kans: bedevaart naar Echternach

Laatste kans: bedevaart naar Echternach

Voor de tweedaagse bedevaart naar Echternach die het Aartsbisdom Utrecht rond Pinksteren (20-21 mei) organiseert, zijn nog slechts enkele plaatsen beschikbaar. Wie dit jaar mee wil naar de bekende Springprocessie in deze plaats, moet dus snel zijn. Kardinaal Eijk zal ook dit keer deelnemen aan deze bedevaart. Gekozen is voor drie opstaplocaties en -tijden voor deze pelgrimage per bus:

maandag 20 mei
– 7.30 uur Postillion hotel Deventer (Deventerweg 121 Deventer)
– 8.30 uur Rijnhal Arnhem (Olympus 1 Arnhem)
– 9.30 uur Gerardus Majellakerk (Vleutenseweg 517 Utrecht)

De bedevaart voert naar het graf van Sint Willibrord, de eerste bisschop van Utrecht en de patroon van de Nederlandse Kerkprovincie. Op 20 mei is er ‘s middags een viering in de (crypte van de) OLV kathedraal in Luxemburg stad. Na het diner vieren de pelgrims in Echternach het H. Lof. Dinsdag 21 mei nemen zij deel aan de bekende ‘springprocessie’, waarna ‘s middags de thuisreis volgt.

Kosten: v/a € 125 p.p.

Klik hier voor meer informatie