Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Kevelaer > Kevelaerlof Raalte bij start Mariamaand

Kevelaerlof Raalte bij start Mariamaand

Ruim 330 pelgrims zijn op zaterdag 6 september vanuit de Sallandse parochies op bedevaart naar Kevelaer geweest. De dag vol bezinning en ontmoeting stond in het teken van het jaarthema ‘Ein Haus voll Glorie schauet weit über alle Land’ (Een huis vol glorie ziet men al over onze aard). Op zondag 5 oktober a.s. zal de Mariamaand oktober starten met het jaarlijkse Kevelaerlof. Dit wordt gehouden in de basiliek van de H. Kruisverheffing te Raalte.

Hoofdcelebrant tijdens dit plechtige Lof is vicaris H. Pauw van het vicariaat Arnhem. Het Kevelaerlof in Raalte start om 19.00 uur, maar mensen zijn al om 18.30 uur welkom, zo laat de organisatie weten. Dan start de zang door de verschillende koren die deelnemen en de muziek door de fanfare. Aan dit lof zullen meewerken muziekvereniging de Bergklanken uit Luttenberg, het gemengd koor van de H. Kruisverheffing uit Raalte en de koren die mee zijn geweest op bedevaart naar Kevelaer: het koor van de H. Paulus Raalte, de H. Sebastianus Haarle en enkele leden van het dameskoor van de H. Kruisverheffing Raalte.
Tijdens dit lof wordt ook een processie gehouden waarin leden van pastorale teams uit Salland, misdienaars en acolieten maar ook de broedermeesters en vlaggendragers van de diverse parochies meetrekken.

raalte-kevelaer-2