Aartsbisdom > Nieuws > Jubileum: 100 jaar kerk in Spijk

Jubileum: 100 jaar kerk in Spijk

De Heilige Gerardus Majellakerk te Spijk (Kerkstraat 32) werd op 14 januari 1914 ingewijd. Op zondag 26 januari wordt dit 100-jarig jubileum gevierd met een H. Mis uit dankbaarheid (aanvang 10.30 uur), waarbij het voltallig pastoraal team zal voorgaan.

De geloofsgemeenschap Spijk maakt sinds 2010 deel uit van de Sint Willibrordusparochie. Aansluitend aan de viering is er een receptie, waarbij het eerste exemplaar van een speciaal voor dit eeuwfeest vervaardigde jubileumkrant wordt overhandigd aan burgemeester Slinkman (gemeente Rijnwaarden waartoe Spijk behoort). “Iedereen is welkom deze 100 jaar met de geloofsgemeenschap Spijk te vieren. Alle aanwezigen krijgen ook een jubileumkrant als herinnering mee naar huis,” zo laat de parochie weten.