Aartsbisdom > Nieuws > Joodse Omroep interviewt mgr. Woorts n.a.v. pausbezoek Heilig Land

Joodse Omroep interviewt mgr. Woorts n.a.v. pausbezoek Heilig Land

Paus Franciscus besloot op 26 mei zijn driedaagse bezoek aan Jordanië, Israël en de Palestijnse gebieden met een Heilige Mis in de zaal van het Laatste Avondmaal. De Joodse Omroep interviewde naar aanleiding van dit pauselijke bezoek aan het Heilig Land mgr. Woorts, hulpbisschop van het Aartsbisdom Utrecht en referent voor Kerk en Jodendom binnen de Bisschoppenconferentie.

Hulpbisschop Woorts spreekt in dit radio-interview onder meer zijn verwachtingen uit, kort voor het bezoek van paus Franciscus van start ging. Ook vertelt hij waarom de banden met het Jodendom voor de Rooms-Katholieke Kerk belangrijk zijn. Daarnaast komt in het interview de complexiteit van een dergelijk bezoek aan de orde: kan de paus alle verschillende bevolkings- en religieuze groepen in dit deel van de wereld tevreden stellen met de aandacht die hij ieder geeft?
Duidelijk mag zijn dat paus Franciscus zich sterk maakt voor vrede voor alle bevolkingsgroepen. Om dit te onderstrepen, nodigde hij zowel de Palestijnse president Mahmoud Abbas als de Israëlische president Shimon Peres uit voor een tegenbezoek aan het Vaticaan om daar samen te bidden voor vrede.

Tags: