Aartsbisdom > Nieuws > Jaarverslag 2016 Aartsbisdom Utrecht verspreid

Jaarverslag 2016 Aartsbisdom Utrecht verspreid

De bisdomstaf van het Aartsbisdom Utrecht heeft het Jaarverslag 2016 onder de parochies verspreid. In het voorwoord van de 14 hoofdstukken tellende brochure schrijft vicaris-generaal mgr. Hoogenboom: “Tegen de achtergrond van de viering van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid op mondiaal, diocesaan en parochieel niveau, geeft dit jaarverslag u inzicht in een keur van ontwikkelingen en activiteiten in het Aartsbisdom Utrecht op pastoraal en bestuurlijk terrein.”

“Het is verheugend om te zien, maar bovenal een teken van ons geloof dat de Heer Zijn kerk leidt, dat onder zich wijzigende en vaak niet gemakkelijke omstandigheden velen zich met hun gaven van hoofd, hart en handen blijven inzetten voor de opbouw en inhoudelijke versterking van de plaatselijke geloofsgemeenschappen, van de parochies en van het Aartsbisdom Utrecht als geheel,” zo vervolgt mgr. Hoogenboom.

“Zo beschouwd is dit jaarverslag veel méér dan een jaarlijks terugkerende opsomming van feiten, maar eerst en vooral een teken van de bereidheid van vele gelovigen in ons aartsbisdom om rekenschap af te leggen van de hoop die in ons leeft (vgl. 1 Petr. 3, 15). Het voorliggende jaarverslag – zoals steeds noodzakelijkerwijs een momentopname – moge hiervan getuigen.”

Klik hier om het Jaarverslag 2016 te downloaden (PDF).

Jaarverslag 2016 Aartsbisdom Utrecht.indd