Aartsbisdom > Nieuws > J.B.G. Smits S.M.A. overleden

J.B.G. Smits S.M.A. overleden

Het Aartsbisdom Utrecht heeft vernomen dat op 8 mei 2011 te Enschede is overleden Johannes Bernard Gerardus Smits S.M.A., priester – missionaris van de Sociëteit Afrikaanse Missiën. Hij heeft vele jaren gewerkt in verschillende parochies in het aartsbisdom. De Eucharistie ten Uitvaart wordt gevierd op zaterdag 14 mei om 14.00 uur in de kapel van het Missiehuis (Sociëteit Afrikaanse Missiën, Rijksweg 15, Cadier en Keer). Aansluitend vindt de begrafenis plaats op het Missionarissen Kerkhof.

Hij werd geboren te Hengelo (Ov.) op 22 april 1935. Na zijn priesterwijding op 11 februari 1961 was hij achtereenvolgens drieëntwintig jaar lang missionaris in Ghana. Voordat hij in december 1986 werd benoemd tot waarnemend pastoor van de HH. Petrus en Paulusparochie te Goor was hij als pastor werkzaam in de H. Michaëlparochie te Zwolle.

In december 1988 volgde zijn benoeming tot pastoor van de H. Martinus-parochie te Losser en de H. Gerardus Majellaparochie te Overdinkel. Op 1 november 1992 werd hij benoemd tot pastoor van de parochies Onze Lieve Vrouw van Lourdes te Doorwerth en H. Joseph te Heelsum binnen het samenwerkingsverband van de parochies in de gemeente Renkum.
In mei 1995 werd hij tevens benoemd tot waarnemend pastoor van de H. Bernulphusparochie te Oosterbeek. Met ingang van 1 februari 1999 werd hij voor een periode van vijf jaar benoemd tot pastor in de sectie Winterswijk en tot moderator van de parochies H. Helena te Aalten en H. Johannes de Doper te Meddo.

Lees hier het volledige overlijdensbericht.