Aartsbisdom > Nieuws > Inzendtermijn fotowedstrijd Kerkbalans verlengd

Inzendtermijn fotowedstrijd Kerkbalans verlengd

De mogelijkheid om mee te doen aan de eerste Nationale Fotowedstrijd van Actie Kerkbalans is verlengd tot 31 december. Dat heeft de organisatie van de wedstrijd ‘Jouw Kerk in beeld’ bekend gemaakt. “We doen dit om dat met name jongeren tot achttien jaar en kinderen tussen zes en twaalf jaar nog weinig insturen en we willen nadrukkelijk graag ook hen bij deze wedstrijd betrekken. Daarnaast biedt Kerstmis uiteraard volop kansen tot het maken van mooie foto’s in en om de kerk.”

“In de leeftijdscategorie voor volwassenen komen elke dag prachtige foto’s binnen,” vertelt de organisatie van Actie Kerkbalans. “Maar we vinden het juist zo mooi om ook kinderen en jongeren kans te bieden op de prijs. Zij fotograferen sowieso veel met hun mobiel en dit is dé gelegenheid om in een wedstrijd te laten zien wat ze kunnen.”

Drie categorieën
Kinderen en jongeren worden dan ook in het bijzonder opgeroepen om een mooie foto van hun eigen kerk te maken. Foto’s die als het ware vertellen waarom de kerk belangrijk is voor de fotograaf, maken de meeste kans op een prijs. Ouders en/of grootouders mogen ook foto’s voor hun kinderen of kleinkinderen insturen.
Er zijn drie categorieën bij deze fotowedstrijd: kinderen (6 t/m 12 jaar), jong talent (12 t/m 18 jaar) en volwassenen (18+). Winnaars van de Nationale Fotowedstrijd 2018 ‘Jouw kerk in beeld’ winnen een geldbedrag van 250 euro voor hun lokale Actie Kerkbalans én een masterclass fotografie van fotograaf Ramon Mangold, winnaar van de Zilveren Camera.

Inzendingen liken op Facebook
Inzendingen die kans maken om te winnen, worden elke week op het Facebookaccount van Actie Kerkbalans geplaatst. Hier kunnen de foto’s ook worden geliket, de foto met de meeste likes wint uiteindelijk de vierde categorie, namelijk de publieksprijs. Deze categorie is niet leeftijdsgebonden.

Kijk voor meer informatie over deelname aan deze wedstrijd op: www.kerkbalans.nl

Tags: