Aartsbisdom > Nieuws > Internationale Mis met mgr. Hoogenboom in Den Haag

Internationale Mis met mgr. Hoogenboom in Den Haag

In de H. Marthakerk (parochie Maria Sterre der Zee in Den Haag) werd op 3 maart voor de 19de keer de Internationale Eucharistieviering georganiseerd. Hoofdcelebrant was dit keer de Utrechtse hulpbisschop mgr. Hoogenboom. Vele gemeenschappen nemen elk jaar deel aan deze feestelijke viering: van de Surinaamse gemeenschap tot de Poolse gemeenschap en van de Spaanstaligen tot Engelstalig Afrikanen.

Mgr. Hoogenboom vond het een mooie ervaring: “Heel graag ben ik ingegaan op de hartelijke uitnodiging van de parochie Maria Sterre der Zee en het samenwerkingsproject Haagse Katholieke Culturele Gemeenschappen om op 3 maart jl. celebrant te zijn tijdens de 19de Internationale Eucharistieviering in de H. Marthakerk in Den Haag. Het was een drukbezochte en feestelijke viering, waarin we ons katholieke geloof hebben gevierd in veel verschillende talen. Een indrukwekkend moment was het bijvoorbeeld toen iedere gelovige het Onze Vader bad in zijn of haar eigen taal. ‘Waar het hart vol van is’ stond op de voorkant van het liturgieboekje. Het was indrukwekkend om te ervaren hoe de Heer in kracht van Zijn Geest over de grenzen van nationaliteiten, talen en culturen veel katholieken, waaronder ook een opmerkelijk aantal kinderen en jongeren, rond Zijn altaar bijeenbracht en hun harten vervulde met vreugde en hoop.”

Tags: