Aartsbisdom > Nieuws > Installatie aartsbisschop Eijk zaterdag

Installatie aartsbisschop Eijk zaterdag

Zaterdag 26 januari wordt mgr. dr. W.J. Eijk geïnstalleerd als aartsbisschop van Utrecht. De viering in de St. Catharinakathedraal zal worden bijgewoond door een groot aantal genodigden, daarom zijn vrijwel alle plaatsen in de kerk bezet. De viering is wel rechtstreeks te volgen op TV. Het is ’s middags voor een ieder mogelijk de receptie bij te wonen.

Zaterdag om 11.00u begint de live-uitzending van de installatie op Nederland 2. Na de viering houdt de nieuwe aartsbisschop een receptie, waarvoor alle belangstellenden van harte uitgenodigd zijn. De receptie begint om 14.00u en vindt plaats in het Academiegebouw van de Universiteit Utrecht, aan het Domplein.

Tijdens de receptie zullen tevens een aantal toespraken gehouden worden. De sprekers zijn kardinaal Simonis, dan emeritus-aartsbisschop van Utrecht, burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht en een spreker vanuit de Protestantse Kerk Nederland.