Aartsbisdom > Huwelijk en gezin > Huwelijk en gezin: ‘Terug in het ritme, deel 2’

Huwelijk en gezin: ‘Terug in het ritme, deel 2’

Een paar weken geleden schreef medewerker Huwelijk en Gezin Elise Bangma-Mertens een artikel met tips over hoe mensen na de zomervakantie terug kunnen komen in hun ritme met God. Daarin noemde ze vooral tips rond een dagelijks gebedsritme. In een deze week verschenen tweede bijdrage over dit thema legt ze de focus op wat je in een jaar nog meer kunt doen om dichtbij God te komen (en te blijven). Daarbij stipt ze zaken aan om wekelijks, maandelijks en jaarlijks te doen.

Zo kan het bijvoorbeeld moeilijk zijn om de aandacht bij de liturgie te houden wanneer mensen op zondag met hun gezin naar de H. Mis gaan. Daarover schrijft Bangma-Mertens: “Het is misschien fijn om 1x in de maand (of natuurlijk vaker als dat lukt) alleen naar een H. Mis te gaan, zodat je al je focus op de Heer kan leggen en echt even rustig in de kerk kan zitten. Is er geen doordeweekse viering, dan is er misschien wel een gelegenheid tot Aanbidding van het Allerheiligst Sacrament. Of misschien is er een dagkapel in je parochie waar je de tijd kan nemen om even alleen met God te zijn.”

Lees hier het volledige artikel