Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Renkum > Gelderse bedevaart op 17 oktober in Renkum

Gelderse bedevaart op 17 oktober in Renkum

Zondag 17 oktober vindt in Renkum vanaf 14.00 uur de jaarlijkse Gelderse bedevaart plaats ter ere van Onze Lieve Vrouw van Renkum, de Vrouwe van Gelderland. Hoofdcelebrant is pastoor H. Zemann (parochies St. Lucas en St. Maarten). Ook mensen van buiten Gelderland zijn van harte welkom.

Het programma begint om 14.00 uur met een bloemenhulde in de kerk ter ere van Onze Lieve Vrouw van Renkum, gevolgd door het rozenkransgebed. Om 14.30 uur start de feestelijke Eucharistieviering, waarna er om 15.45 uur uitstelling is van het Allerheiligste (met Lof). Rond 16.00 uur wordt het programma afgesloten.
De muzikale begeleiding wordt verzorgd door een gelegenheidskoor onder leiding van mevr. R. Witte Koppen uit Zevenaar e.o. Vanaf circa 16.15 uur is er in de pastorie en/of op het terras gelegenheid voor koffie/thee met een versnapering.
Kinderen kunnen meelopen in de bloemenprocessie. Ze dienen dan uiterlijk 13.45 uur in de kerk aanwezig te zijn.

Deelname is gratis, maar een vrijwillige bijdrage ten behoeve van de bestrijding van de onkosten is welkom. Vervoer: op eigen gelegenheid. De bedevaartkerk O.L.V. Ten Hemelopneming (Dorpsstraat 1, 6871 AA Renkum) is vanuit Arnhem en Wageningen bereikbaar met buslijn 352, uitstappen halte Don Boscoweg.

Meer informatie:

Foto: bruidjes uit de Betuwe op weg naar OLV van Renkum (1923, bron: parochiearchief)