Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Renkum > Gelderse bedevaart ter ere van O.L.V. van Renkum

Gelderse bedevaart ter ere van O.L.V. van Renkum

De traditionele Gelderse bedevaart ter ere van Maria van Renkum, Vrouwe van Gelderland, vindt dit jaar plaats op zondagmiddag 10 oktober. Voor deze bedevaart zijn de gelovigen van alle parochies uit Gelderland uitgenodigd. Het programma in de Parochiekerk O.L.V. ten Hemelopneming Renkum (Dorpsstraat 1) begint om 14.00 uur met een bloemenhulde ter ere van O.L.V. van Renkum, gevolgd door het rozenkransgebed.

Een half uur later is er een plechtige Heilige Mis en aansluitend uitstelling van het Allerheiligste Sacrament. Hoofdcelebrant is vicaris H. Pauw van het vicariaat Arnhem.

Het herenkoor St Bonifatius-Ludger uit Lichtenvoorde zal het bedevaartsprogramma met bedevaartsliederen verzorgen o.l.v. dirigente M. Smit. Het koor wordt begeleid door organist F. Thomassen.
Na afloop is er gelegenheid voor een gezellig samenzijn in de pastorie met koffie/thee. De toegang is gratis; er wordt een collecte gehouden voor de bestrijding van de hoge onkosten. Vanuit Arnhem en Wageningen/Ede station is de parochiekerk bereikbaar met buslijn 51 en 86 (halte Don Bosco weg).

Verdere informatie: www.MariavanRenkum.nl, doorklikken naar de gebedskring.

Geldersebedevaart05