Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Kevelaer > Fietspelgrims arriveren in Kevelaer

Fietspelgrims arriveren in Kevelaer

Negen fietspelgrims zijn zondag 26 juli vanuit Amersfoort op weg gegaan naar het Duitse bedevaartsoord Kevelaer. Daar sluiten zij zich maandag 27 juli aan bij de bedevaart (per bus) van de parochie Onze Lieve Vrouw van Amersfoort naar de ‘Troosteres der Bedroefden’. De jonge pelgrims (in de leeftijd van 15-30 jaar) vertrokken na een korte gebedsdienst bij Maria in de Lourdesgrot achter de kerk.

Om 8.30 uur startte de korte samenkomst, om zegen te vragen voor de fietstocht. Pastoor Tuan zegende de fietsers en wenste hen een behouden reis. Aansluitend zijn de fietspelgrims onder het luiden van de klokken vertrokken. Het is dit jaar de zevende keer dat de Broederschap van Kevelaer van Amersfoort e.o. en ‘t Gooi een fietsbedevaart organiseerde vanaf de St. Josephkerk in Hooglanderveen naar Kevelaer.

“Het is een tocht waarbij je anderen, maar ook jezelf leert kennen. Kevelaer is de plaats om samen het geloof te vieren, te verdiepen en om troost te ontvangen. Het is een unieke ervaring, waar je met plezier aan terug denkt,” aldus priesterstudent Henk van Hamersveld namens de organisatie. Na een laatste groet aan Maria bij de Genadekapel fietsen de deelnemers op woensdag 29 juli weer naar Nederland.

fietsbedevaart-kevelaer-2