Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus-bisschop mgr. Henk Kronenberg overleden

Emeritus-bisschop mgr. Henk Kronenberg overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat op 25 maart te Enschede mgr. Henk Kronenberg, marist, is overleden. Missiebisschop H.H.M. Kronenberg s.m. werd geboren op 29 september 1934 te Enschede. Op 12 september 1958 deed hij zijn religieuze professie in de Sociëteit van Maria. Op 18 oktober 1961 ontving hij de priesterwijding en op 14 juli 1999 de bisschopswijding in Bougainville.

Nadat hij als emeritus-bisschop van Bougainville (Papoea Nieuw Guinea) was teruggekeerd in zijn geboortestad Enschede, heeft hij nog jaren met veel toewijding en vrucht geassisteerd in het parochiepastoraat in Twente en heeft hij ook zijn diensten bewezen als vormheer.
Kardinaal Eijk: “Ons medeleven gaat uit naar zijn familie. Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

Vanwege de aangepaste regelgeving rond het coronavirus is in besloten kring in de Jozefkerk te Enschede de Eucharistie ten uitvaart gevierd.

Lees hier het overlijdensbericht dat namens de familie Kronenberg en de maristencommuniteit van de Bovenzaal is verstuurd