Aartsbisdom > Nieuws > Diaken N.J. Kieftenburg overleden

Diaken N.J. Kieftenburg overleden

Nico Kieftenburg, diaken van het Aartsbisdom Utrecht, is op 17 april overleden. Nicolaas Johannes Kieftenburg werd geboren te Abbekerk op 24 september 1927. Na zijn wijding tot permanent diaken op 22 september 1990 diende hij de Heer als voorzitter van het Werkberaad Kerk en Samenleving in het Aartsbisdom Utrecht. Op 22 september 1996 ging hij met emeritaat.

“Nico Kieftenburg begon zijn opleiding en vorming tot permanent diaken in het eerste jaar van het bestaan van de Diakenopleiding Dijnselburg. Zijn echtgenote Joep was hierbij positief betrokken,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht.
Als socioloog hield Kieftenburg zich in publicaties vooral bezig met monetaire kwesties, zoals in zijn boek: ‘Economie En Kerkelijk Spreken. Hervorming Van Het Geldstelsel: De Emu, Een Brug Te Smal’ uit 2001. Ook het eerste evaluatieonderzoek over de Diakenopleiding Dijnselburg was van zijn hand. Voorts was hij actief in de plaatselijke politiek.
De begrafenis heeft inmiddels in besloten kring plaatsgevonden te De Weere (NH).

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht.