Aartsbisdom > Nieuws > Collecterooster 2018 verspreid binnen parochies

Collecterooster 2018 verspreid binnen parochies

Deze maand heeft het Aartsbisdom Utrecht het Collecterooster 2018 gestuurd aan de parochiebesturen en pastorale beroepskrachten in het bisdom. Naast de vastgestelde data voor de diverse collecten en de bijbehorende doelen, wordt ook steeds vermeld waarheen de opgebrachte gelden overgemaakt kunnen worden.

Het collecteschema wordt ook naar de parochiebladredacties gestuurd. Het rooster bevat naast de Actie Kerkbalans in januari onder andere een aantal jaarlijkse missionaire collectes, zoals de Bisschoppelijke Vastenactie en de Pinksteractie / Week Nederlandse Missionaris. Maar ook de collecte met Roepingenzondag, de Nationale Jongerencollecte en de Zondag voor de Oecumene zijn op het collecterooster opgenomen.

Klik hier om het collecterooster 2018 te downloaden