Aartsbisdom > Nieuws > Ariëns Prijs voor Diaconie: 31 genomineerden

Ariëns Prijs voor Diaconie: 31 genomineerden

Aan de oproep aan parochies, Parochiële Caritas Instellingen en diaconale groepen om activiteiten voor te dragen voor de Ariëns Prijs voor Diaconie is gretig gehoor gegeven. “De jury kon maar liefst 31 initiatieven, projecten en activiteiten verwelkomen,” aldus de organisatie.

De Ariëns Prijs voor Diaconie werd in 2003 in het Aartsbisdom Utrecht in het leven geroepen en draagt de naam van Alphons Ariëns: deze priester van het aartsbisdom toonde in de vorige eeuw een grote betrokkenheid bij de in armoede verkerende arbeidersgezinnen in Twente. De prijs wordt om de drie jaar uitgereikt, de jury heeft in mei alle genomineerden persoonlijk bezocht om een goede indruk te krijgen van de verschillende initiatieven. Vanuit het bezoek en het gesprek ontstaan verhalen die gebundeld zullen worden in een boekje.
Van 1 juni t/m 30 september kan er op de website van de Diocesane Kerkelijke Caritas Instelling (www.dkci-utrecht.nl) gestemd worden voor de Publieksprijs. Daartoe komt er van elk initiatief een kort verhaal beschikbaar op de site. Deze keer heeft de organisatie ook een Ideeën Prijs uitgeschreven voor het beste diaconale idee. De jury heeft de inzendingen daarvoor inmiddels bekeken. Met de diaconale Ariënsprijs worden twee doelen nagestreefd:
a. Aandacht en inzet voor diaconie stimuleren.
b. Initiatieven stimuleren op het terrein van diaconie waarvoor anders geen geld is.

De uitslag wordt bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de Ariëns Prijs voor Diaconie op 12 oktober in het Titus Brandsmahuis, Titus Brandsmaplein 2 te Deventer.

Tags: , ,