Aartsbisdom > Nieuws > Afscheid mgr. Rentinck op 8 februari

Afscheid mgr. Rentinck op 8 februari

Op 26 januari 2008 begint ook voor mgr. dr. P.A.G. Rentinck een nieuwe fase in zijn pastorale loopbaan. Vanaf 1989 heeft hij als vicaris – generaal mee leiding gegeven aan ons bisdom. Op 26 januari begint hij aan een nieuwe pastorale opdracht.

In die periode van bijna 20 jaar heeft hij veel werk verzet. Hij heeft dat steeds gedaan vanuit het geloof en de hoop dat onze kerk en de geloofsgemeenschappen van ons bisdom zouden kunnen uitgroeien tot vitale getuigen van de Blijde Boodschap van het Evangelie voor gelovige mensen van vandaag. Samen op Weg is voor hem daarin een belangrijk motto geweest. Waarheen? Op weg naar missionaire geloofsgemeenschappen, op weg naar 2010, en intussen alweer verder.

Met zijn columns in het bisdomblad ‘Op Tocht’ heeft hij collega’s, bestuurders, vrijwilligers en parochianen meegenomen in dat spoor en ook tot enthousiaste aanhangers van die weg willen maken. Maar ook op weg naar God. Bij gelegenheid van zijn 40-jarig priesterjubileum heeft hij ons ook op het spoor van de inhoud van ons geloof willen zetten. Hoe kunnen we als Kerk, als christengelovigen in onze postmoderne tijd inhoud geven aan onze roeping? Hoe kunnen we ingaan op de oproep van de verrezen Heer, om van het Evangelie te getuigen voor alle mensen?

In die periode van bijna 20 jaar heeft de vicaris veel mensen ontmoet. U bent er daar een van. Graag nodigen wij u daarom uit voor een feestelijke receptie op
vrijdagmiddag 8 februari 2008 van 14.00 – 17.00 uur op Dijnselburg.
Dan nemen we even tijd om hem te bedanken voor het vele werk dat hij heeft verzet.

We willen om 14.00 uur beginnen met een vesperviering in de kapel van Dijnselburg en daarna is er tot 17.00 uur gelegenheid elkaar en hem te ontmoeten.