Aartsbisdom > Nieuws > Actie Kerkbalans: wedstrijd beste lokale folder voor campagne 2016

Actie Kerkbalans: wedstrijd beste lokale folder voor campagne 2016

De organisatie van de actie Kerkbalans, waarin vijf kerkgenootschappen samenwerken om een jaarlijkse bijdrage van hun leden te vragen, schrijft dit jaar een wedstrijd uit. Ze gaat op zoek naar het folderontwerp dat het beste in de eigen plaatselijke kerk de actie Kerkbalans kan promoten. Plaatselijke kerken kunnen meedoen door hun ontwerp vóór 15 november  2015 in te dienen. Alle ontwerpen worden beoordeeld door een jury en de drie beste inzenders ontvangen een geldbedrag voor het laten drukken van hun lokale folder.

“Steeds meer kerken kiezen ervoor om een eigen lokale folder te maken. De tekst wordt toegespitst op de lokale situatie en er worden foto’s gebruikt die voor de kerkleden herkenbaar zijn,” aldus het campagneteam van Kerkbalans. “Dit is een positieve ontwikkeling, want informatie over de situatie van de eigen kerk spreekt leden aan en stimuleert om te geven, bijvoorbeeld voor een bepaald lokaal project.”
Voor Kerkbalans 2015 heeft het landelijke campagneteam diverse mooie  folders voorbij zien komen en daardoor ontstond het idee plaatselijke creativiteit te stimuleren door een wedstrijd uit te schrijven. “Door creatieve mensen op het gebied van tekst en vormgeving bij de voorbereiding te betrekken, ontstaan inspirerende folders die vanwege hun lokale insteek de aandacht van de ontvangers goed weten te pakken,” aldus het Campagneteam.

Hoe kan een lokale kerk meedoen?
De uitdaging is om voor de eigen lokale kerk een folder te ontwerpen die mee kan dingen naar de top 3 van beste folders. Voor de winnaar is € 2000 beschikbaar om het eigen folderontwerp te laten drukken. De tweede prijs bedraagt € 1000 en de nummer drie krijgt € 500 te besteden aan de realisatie van zijn ontwerp.
Alle ontwerpen worden beoordeeld door een deskundige jury op vorm, tekst en originaliteit maar ook op afstemming van doel en doelgroep.
De winnende folder zal worden gepresenteerd via www.kerkbalans.nl ter inspiratie voor andere lokale kerken en de winnaars worden bovendien uitgenodigd voor de landelijke campagnestart op 13 januari 2016.

Lokale kerken van de vijf deelnemende kerkgenootschappen kunnen hun ontwerp vóór 15 november 2015 inzenden naar info@kerkbalans.nl onder vermelding van ‘Wedstrijd beste folder Kerkbalans 2016’. Voor meer informatie zie ook: www.kerkbalans.nl

Tags: