Aartsbisdom > Nieuws > Aartsbisdom: vacature voor diocesaan diaconaal werker

Aartsbisdom: vacature voor diocesaan diaconaal werker

Het Aartsbisdom Utrecht zoekt vanwege de pensionering van de huidige functionaris een diocesaan diaconaal werker (1,0 fte). De werkzaamheden bestaan uit het ondersteunen van de besturen van de 39 Parochiële Caritas Instellingen (PCI) bij hun werk en het steunen van diaconale projecten.

Dit gebeurt door het meedenken op plaatsen waar vragen leven, het schrijven van artikelen in het bisdomblad Op Tocht, het maken van een diaconale nieuwsbrief over diaconale activiteiten aan de basis en het toerusten van nieuwe bestuursleden. Er wordt bijgedragen aan een goede gang van zaken rond benoemingen, begrotingen en jaarrekeningen. Ook worden pastorale teams desgevraagd ondersteund bij het maken van diaconaal beleid. Kennis en enige ervaring op het terrein van de rooms-katholieke caritas en diaconie zijn vereist.

Het Aartsbisdom Utrecht biedt in eerste instantie een jaarcontract. Sollicitatiebrieven (inclusief c.v.) kunnen vóór 16 juni 2021 worden gestuurd naar het Aartsbisdom Utrecht, t.a.v. mr. J.L.W.M. Zuijdwijk, Maliebaan 40, 3581 CR Utrecht of per e-mail naar: economaat@aartsbisdom.nl.

Klik hier voor de volledige vacaturetekst