Aartsbisdom > Nieuws > Zondag 22 juli TV-Mis vanuit Hengelo

Zondag 22 juli TV-Mis vanuit Hengelo

De wekelijkse Eucharistieviering op televisie komt zondag 22 juli vanuit Hengelo (Ov.). Celebrant in de St. Lambertusbasiliek tijdens deze 16de zondag door het jaar (B) is pastoor Koos Smits. De H. Mis is live te volgen op Nederland 2 bij omroep RKK van 10.30 tot 11.30 uur. Voorafgaand aan de viering wordt er vanaf 10.10 uur een geloofsgesprek uitgezonden met pastoor Smits.

“Een kudde zonder herder, een kudde die het niet meer weet. Zo kijkt Koos Smits meer dan eens naar alles wat er gebeurt in de hedendaagse samenleving. De goedlachse en sympathieke pastoor van de Lambertusbasiliek in Hengelo vindt het belangrijk dat leven en kerk bij elkaar gehouden worden. Daarom vraagt hij zich vaak af wat de mensen van deze tijd drijft. Daarom gaat hij ook nog steeds op ouderwets huisbezoek,” zo staat onder meer in de ‘vooruitblik’ op het geloofsgesprek, te lezen op de RKK-website.

“Koos Smits is een wandelaar, een pelgrim, een man op doortocht die verder wil kijken dan het kerkgebouw. Daarom gaat hij de straten van Hengelo en omgeving in om te zien wat er gebeurt op straat. Wat zoeken mensen in een voetbalstadion? Waarom trekken zo velen naar de meubelboulevard? En hoe vinden mensen de betekenis in hun leven als de kerk daar niet meer bij hoort? In het geloofsgesprek neemt hij de kijker mee op zijn wandeling door de stad,” zo gaat de tekst verder.

Geloofsgesprek:    zondag 22 juli om 10.10 uur op Nederland 2
Eucharistieviering: zondag 22 juli om 10.30 uur op Nederland 2