Aartsbisdom > Nieuws > Zomeravond orgelconcerten in H. Calixtuskerk Groenlo

Zomeravond orgelconcerten in H. Calixtuskerk Groenlo

De bekende organist Jaap Zwart geeft op 30 juli in de H. Calixtuskerk (Nieuwstad 12 te Groenlo) het eerste concert uit een serie van vier orgelconcerten. Zwart bespeelt dan het monumentale Adema orgel uit 1926 met werken van onder anderen Mendelssohn, Widor en Franck. Het prachtige orgel, dat uniek is vanwege de bijzondere Frans-symfonische klanken, heeft de status van rijksmonument.

Het orgel kwam in 1993 in bezit van de Groenlose geloofsgemeenschap: in dat jaar werd het vanuit de gesloten Amsterdamse parochiekerk HH. Nicolaas en Barbara (‘De Liefde’) overgebracht.
Organist Jaap Zwart geeft aan het begin van elk concert een korte inleiding. Na elk concert is er gelegenheid om op de koorzolder speeltafel en orgel van nabij te bekijken en in de St. Calixtuszaal, bij een kop koffie of thee, na te praten.

Data overige concerten: 6, 13, 20 augustus 2014.
Aanvang: Steeds 20.15 uur.
Entree: Gratis. Na afloop kunnen bezoekers hun waardering desgewenst tot uiting brengen d.m.v. een vrije gift.