Aartsbisdom > Nieuws > Wandeltocht naar Bunnik voor jongeren

Wandeltocht naar Bunnik voor jongeren

Met het einde van de zomer in zicht, komen er ook weer activiteiten van JA (Jong Aartsbisdom) aan. “We beginnen het seizoen op zaterdag 19 september klein met een wandeling vanaf Utrecht naar Bunnik en weer terug samen met mgr. Hoogenboom. Het is een prachtige wandeling langs de Kromme Rijn, langs Amelisweerd en landgoed Rhijnauwen en door de polder naar Bunnik,” aldus het JA-team.

“Mgr. Hoogenboom loopt al jaren de Nijmeegse Vierdaagse dus hij is een zeer geoefende wandelaar,” zo vervolgt het JA-team. Het thema is ‘Onderweg met de Heer’, naar het voorbeeld van de Emmaüsgangers. “Het wordt dus een kleine pelgrimage. In Bunnik nemen we nog de tijd voor gebed in de kerk en dan lopen we terug of pakken lekker makkelijk de bus, neem dus wel een mondkapje mee voor de zekerheid!”

Programma:

• 09.30 uur auto parkeren bij bisschopshuis (links de steeg in na Mgr. van de Weteringstraat 9)
  • 10.00 uur Eucharistieviering door mgr. Hoogenboom in de St. Catharinakathedraal (Lange Nieuwstraat 36, 15 min lopen vanaf P)
  • 11.30 uur start wandeling vanaf St. Catharinakathedraal naar Bunnik. Lunch zelf meenemen
  • 14.00/15.00 uur pauze bij St. Barbarakerk en bidden Vespers
  • Terugwandelen of we pakken de bus
  • Hapje eten of naar huis (dat weten we nog niet zeker, maar dat valt altijd wel te regelen)

Aanmelden:

Graag bij Sarah Mijhad via jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl zodat de organisatie “weet hoeveel mensen we kunnen verwachten.” Bij te weinig aanmeldingen gaat het niet door (minimaal 10 mensen). Er is geen maximum want alles is buiten en de kerk is groot genoeg.

Tags: