Aartsbisdom > Nieuws > Video: Weer samen vieren: een wake-up call

Video: Weer samen vieren: een wake-up call

De kerken zijn weer open. Ook de St. Oswalduskerk in Zeddam (parochie H. Gabriël), in het oosten van het land onder de rook van Doetinchem. Het is even wennen om weer samen te vieren, vertellen parochianen en pastoor Jurgen Jansen in een nieuwe video op katholiekleven.nl, het multimediakanaal van de Nederlandse bisschoppen. Veel dingen zijn nieuw.

“Wat wordt er van mij verwacht? Wat moet ik doen? Wat moet ik vooral niet doen?” vat één van de kerkgangers samen. “Maar als je dat er voor over hebt, zit je echt met aandacht en concentratie in de kerk.”

“Voor mij was het een wake-up call,” vertelt een ander. “Je bent er met meer aandacht bij en minder op de automatische piloot.” De pastoor ondertussen legt zo goed als mogelijk uit hoe de looproutes zijn en hoe je de communie kunt ontvangen. En hij vertelt: “We zijn voorzichtig, maar we zijn niet bang.”

Bekijk de video:

Tags: