Aartsbisdom > Nieuws > Vacature voor chauffeur en ceremoniarius aartsbisschop

Vacature voor chauffeur en ceremoniarius aartsbisschop

Het Aartsbisdom Utrecht zoekt een chauffeur en ceremoniarius van de aartsbisschop (1,0 fte). Tot de taken behoren naast autorijden en organiseren van liturgische vieringen ook nauwe betrokkenheid bij periodieke diocesane misdienaars- en kosterdagen en bij de voorbereiding en het mede begeleiden van de aartsdiocesane bedevaarten.

Tot de chauffeurstaken behoren het brengen van de aartsbisschop van en naar bijna al diens externe afspraken en de zorg voor de auto van de aartsbisschop. Taken die bij de functie van ceremoniarius behoren zijn onder meer: het organiseren en coördineren van liturgische vieringen waarin de aartsbisschop celebreert; voorbereiden van de genoemde vieringen in organisatorische zin voor de aartsbisschop; ter plaatse ondersteunen van de aartsbisschop; daartoe onderhouden van contacten met zowel de bisschoppelijk vicaris voor liturgie als met de parochies en fungeren als aanspreekpunt in dezen.

Van de functionaris wordt onder meer verwacht dat deze goed bekend is met en bij voorkeur ervaring heeft opgedaan in de liturgie; geen van-negen-tot-vijfmentaliteit heeft: inherent aan deze functie is dat veel werkzaamheden in de avonduren en in het weekend plaatsvinden; in het bezit is van een rijbewijs B en veel recente ervaring heeft met autorijden, ook over grotere afstanden. De reactietermijn voor deze vacature verstrijkt op 1 maart 2023.

Klik hier voor meer informatie over deze vacature.