Aartsbisdom > Nieuws > Uitzending TV-Mis op 7 juni vanuit Baarn

Uitzending TV-Mis op 7 juni vanuit Baarn

De wekelijkse Eucharistieviering op tv komt zondag 7 juni vanuit de H. Nicolaaskerk te Baarn (parochie HH. Martha en Maria). Deze dag wordt het Feest van de Heilige Drie-eenheid gevierd. Celebrant is pastoor Joachim Skiba; de live uitzending is vanaf 10.00 uur te zien op NPO 2. Voorafgaand aan de H. Mis zendt KRO-NCRV het Geloofsgesprek uit.

Hierin spreekt presentator Leo Fijen met Thomas Quartier, benedictijn van de St. Willibrordsabdij te Doetinchem. Volgens KRO-NCRV is hij “met afstand de meest bekende monnik van Nederland, maar zocht hij nu de afzondering van corona uit om zijn eeuwige gelofte te doen,” zo schrijft de omroep in de programma-aankondiging. “Met de coronacrisis viel alles in Quartiers leven stil, maar ook alles op zijn plek als godzoeker. Daarom deed hij in de week na Pasen zijn plechtige professie, pas op zijn 47ste jaar.”

In het Geloofsgesprek “vertelt Thomas Quartier over deze bijzondere stap: voor altijd de verbinding met de kloostergemeenschap, liggend op de grond, verbonden met heiligen, maar ook met zijn overleden vader en afwezige moeder die haar huis niet uit mocht,” aldus KRO-NCRV.

De Eucharistieviering wordt muzikaal ondersteund door Capella Sancti Nicolai o.l.v. Willem Vonk en violiste Marieke Donker Kaat.

Online (terug)kijken:
Geloofsgesprek