Aartsbisdom > Nieuws > Uitnodiging voor Chrismamis verstuurd

Uitnodiging voor Chrismamis verstuurd

De Chrismamis die elk jaar in de Goede Week voor heel het Aartsbisdom Utrecht wordt gevierd, is dit jaar op 23 maart 2016. Inmiddels hebben de parochies een uitnodiging voor deze viering ontvangen. Traditiegetrouw wordt de Chrismamis gevierd in de Onze Lieve Vrouwekerk in Apeldoorn (Hoofdstraat 18, aanvang: 19.00 uur).

Tijdens deze Eucharistieviering vindt de zegening plaats van de olie voor de zieken en geloofsleerlingen, alsook de wijding van het Chrisma voor het doopsel, het vormsel, de priesterwijding en de consecratie van kerken en altaren. Tijdens de Chrismamis vernieuwen de priesters hun wijdingsbeloften.
Kardinaal Eijk nodigt degenen die naar de Chrismamis komen, uit om voedsel dat enige tijd houdbaar is mee te nemen voor de Voedselbank Apeldoorn. Kardinaal Eijk: “Tevens kunt u koffie, thee en chocolademelk voor de bakfiets van het straatteam meenemen, voor dak- en thuisloze medemensen in Apeldoorn. Graag ook kleding voor de Kledingbank van de Gemeenschap van Sant’Egidio Apeldoorn, waarmee u mensen met financiële moeilijkheden kunt helpen. In het bijzonder is er dringend behoefte aan kleding voor jongeren van de hoogste groepen van de basisschool en de eerste klassen van de middelbare school alsook aan herenkleding in kleine maten voor vluchtelingen. Voor meer informatie zie www.santegidio.nl. Voorafgaande aan de Chrismamis nemen jongeren dit alles in ontvangst in het portaal van de kerk.”

Tags: